רהיטים זולים באינטרנט

לדף הקודם: רהיטים באינטרנט

 

בדרך כלל צרכנים לא מעסיקים את עצמם בחישובי עלויות ורווחים של החנות ממנה הם קונים, אבל כשקונים רהיטים כדאי לעשות זאת. כשמדובר ברהיטים יש פערים משמעותיים בין המחירים של רהיטים באינטרנט לרהיטים בחנות רגילה, והסיבה היא העלויות הגבוהות של אחזקת חנות עם אולם תצוגה גדול.

 

עלויות שכירות של אולם תצוגה

כדי להפעיל אולם תצוגה צריך לשכור שטח עצום בגודלו, עדיף במקום מרכזי. רהיטים הם מוצרים גדולים וצריך מקום ענק כדי להציג מגוון מספיק גדול, ועלויות השכירות של שטח כזה במקום מרכזי הן אסטרונומיות. לא מדובר בכמה אלפי שקלים בחודש, וגם לא בעשרת אלפים שקלים, אלא ב... עשרות אלפי שקלים בחודש! כן: מחיר השכירות של אולם תצוגה גדול במקום מרכזי הוא עשרות אלפי שקלים, בערך בין 30,000 ל-60,000 ₪ בחודש. בחישוב שנתי מדובר בהוצאה של מאות אלפי שקלים, וכל זאת לפני כל הכנסה.

 

מדובר בעלויות אדירות עבור החנות שכדי לכסות אותם היא צריכה למכור את הרהיטים במחיר כפול ומכופל מהמחיר בו היא רכשה אותם. בדרך כלל מתח הרווחים של חנות רהיטים כזו היא בין 100% ל-150%, לדוגמה: אם החנות רוכשת את הרהיט ב-1,000 ₪ היא תמכור אותו לצרכן ב-2,000 ₪, 2,200 ₪, ואפילו 2,500 ₪. כשיש מבצע מתח הרווחים יהיה נמוך יותר, נניח 60-70%, ואז המחיר של המוצר לעיל יהיה 1,700 ₪.

 

חנות אינטרנט חוסכת את העלויות

חנות אינטרנט חוסכת עת העלויות האדירות של אולם תצוגה, ומסתפקת במשרדים באיזור צדדי משם אתר האינטרנט מנוהל. כדי לנהל אתר אינטרנט אין צורך במשרדים במקום יוקרתי או במרכז העיר, ואפשר להסתפק במשרדים פשוטים ומרוחקים יותר.

 

היות ולחנות אינטרנט אין עלויות שכירות של אולם תצוגה, היא יכולה למכור את המוצרים בזול, מאות ואלפי שקלים פחות מהמחירים בחנויות רגילות. ואכן המחירים של רהיטים באינטרנט נמוכים במידה מדהימה מהמחירים בחנויות רגילות. 

 

נפח קניות

בנוסף לאמור לעיל, המודל העסקי של חנות אינטרנט מבוסס על כמות מכירות גדולה, ואילו המודל העסקי של חנות רגילה הוא של כמות מכירות קטנה. חנות האינטרנט מעבירה את ההזמנות לספקים ומרוויחה מעט על כל מוצר אך מוכרת כמות גבוהה, ואילו חנות רגילה מוכרת מעט אך מרוויחה הרבה על כל מכירה. המשמעות לצרכן היא שכדאי לו לקנות באינטרנט כי האתר מרוויח עליו מעט מאוד, ולא לקנות בחנות רגילה ששם מרוויחים עליו המון.

 

ישנן הוצאות מוספות שיש לחנות רגילה שאין לחנות אינטרנט כגון ארנונה גבוהה, פרסום מסורתי בעיתונים ועוד, אך לא ניכנס אליהם כדי לא להכביד על הקורא. השורה התחתונה היא שהמודל העסקי של חנות אינטרנט חוסך המון בעלויות ומוכר בזול לצרכן, כפי שאפשר להיווכח בפערי המחירים יום-יום שעה-שעה בענף הרהיטים.